Falk N220L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Falk N220L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Timsener 29-01-2009
Geschreven voor: Falk N220L

Ik heb het apparaat nu een week in mijn bezit. Zowel navigatie, TMC, MP3 functie en Bluetooth handsfree werken prima. Zeer Intuitieve interface hoewel wat sober uitgevoerd.
Hoewel het pakket zeer compleet wordt geleverd is het jammer dat er geen beschermhoes wordt bijgeleverd.
Via een bekende internetwinkel aangeschaft voor een zeer concurrerende prijs. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding dus.

ardigg 17-06-2008
Geschreven voor: Falk N220L

De Falk N220L had ik een half jaar in bezit.
Zie boven
Laatste tijd bleef software soms vaststaan, als je van menu wilde veranderen
Resetten of software opnieuw installeren had geen zin, dus uiteindelijk opgestuurd voor reparatie (binnen garantietermijn)
Werd door reparatieservice van Falk kostenloos een Falk N240L opgestuurd ter vervanging!
Dit is in vergelijk met de N220L een veel beter apparaat . de software is veel nauwkeuriger en geeft duidelijke aanwijzingen en is bovendien spraakgestuurd.

Meus 02-03-2008
Geschreven voor: Falk N220L

Zeer tevreden over de N220L. TMC werkt prima. Ik werd tot twee keer toe adequaat om de files geleid en de TMC gaf aan welk verkeershinder er te verwachten is. Jammer dat die TMC-antenne niet anders kan langs het raam. Ik heb het weggewerkt langs de autostijl. Het functioneert dan nog prima!
Zowel overdag als in avond goed leesbaar dankzij verschillende instellingen. Goed en duidelijk scherm. Jammer dat geluid niet via de autoluidsprekers kan. Stemgeluid is wel goed hoorbaar, maar je moet de muziek dan niet al te hard aan hebben.
Verder een zeer compleet pakket (behalve een hoes / case). Updaten van kaarten en flitspalen via internet gaat zonder enige moeite. Snel en makkelijk uitvoerbaar. Handleiding is duidelijk. Bij mijn pakket zit wel de Nederlandse handleiding als boekje. Ik las in verschillende reviews dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft Falk dit als dusdanig opgelost...?! Kortom, ik ben zeer tevreden. Zeker ook omdat oost Europa bij de kaarten inbegrepen is.

Falk 26-08-2007
Geschreven voor: Falk N220L

Na veel wikken en wegen stond ik op het punt een Navigon 3110 aan te schaffen. Tot ik een aanbieding zag van een Falk N220L voor ongeveer hetzelfde bedrag ! Met veel zoekwerk toch nog vrij veel (duitse) reviews gevonden: allemaal zéér positief.

Dus gisteren de Falk (m'n 4e navi) opgehaald:
De levering is zeer kompleet met o.a. netspanning laadkabel, actuele kaarten op DVD(2-2007), uitgebreide gebruikershandleiding op CD.

Enkele eigenschappen van de N220L:
Navigator 5
MP3-speler
2 GB ROM
Premium GPS

Via software Falk Navi-Manager actuele flitspalen en de posities van de satellieten voor de komende 7 dagen (Premium GPS) op de N220L gezet (gratis). Via software worden de gegevens van het internet gedownload, zeer gebruiksvriendelijk !

Dan het belangrijkste: hoe doet de Falk het in de praktijk ? Vandaag een uitgebreide testrit gemaakt met de volgende opmerkingen:
Plus:
Stevige trillingsvrij bevestiging op voorruit.
Mooie kwaliteit beeldscherm, kaart loopt vloeiend.
Dankzij Premium-GPS worden satellieten uiterst snel gevonden.
De bediening is heel gebruiksvriendelijk.
Berekenen en herrekenen van routes gaat zeer snel.
Begeleidende teksten zijn op tijd en de stem is prettig.
Min:
Bij elke opstart moet de flitspalen geactiveerd worden.

De TMC heb ik uiteraard (op zondag) nog niet kunnen testen, mocht dit tegenvallen zal ik dit alsnog melden.

Natuurlijk zal het apparaat zich nog op de langere termijn moeten gaan bewijzen, maar de eerste indrukken zijn super ! En aangezien het toch een nieuwkomer is in vergelijking met bijv. TomTom en Garmin wil ik toch alvast mijn eerste ervaringen hier melden.